Teema 11: arendus- ja ärimudelid


Antud teema raames vaatlen arendus- ja ärimudelit ühte projekti näitel - Apple.

Apple lõi terviklikku ökosüsteemi ühelt poolt ja teiselt poolt ühildamatuse teiste platvormidega. Selline ärimudel nimetatakse omandivara koos tarkvaraga.
Apple toodab nii riist- kui ka tarkvara, mis ühelt poolt võimaldab parima kvaliteeti ühe platvormi piires, kuid teiselt poolt tekitab nö kunstlikku defitsiiti.

Mis puudutab arendusmudelit, siis kasutab Apple oma arenduses agiilset metoodikat ehk Scrum'i. Põhimõte on kaasata klient arendusprotsessi ja läheneda lahendusele järk-järgult eesmärgi täpsustades ja täiendades. Iga sammu käigus luuakse uus ja täpsem lahendusvariant.
Scrum'il on 3 põhilist rolli:
1. Toote omanik
2. Scrum master
3. Arendusmeeskond

Sprint ehk iteratsioon on selle metoodika põhiosa. Sprint kestab ühest nädalast ühe kuuni. Scrum-metoodika kohaselt tehakse kolme tüüpi koosolekuid: sprindi planeerimise koosolek, päevane sprindi koosolek ja sprindi lõpu koosolek.






Comments

Popular Posts